zondag 5 januari 2014

La Paz naar Potosi (547 km)

Een super lange dag rijden. Het begin lijkt een beetje op Nederland, want het is totaal vlak met in de verte wat berg toppen. Daarna verandert het in Utah met rode bergen overal om je heen. Een prachtig gezicht bij zonsondergang. Na wat zoeken toch het hostel gevonden eat door anderen aanbevolen was. Hier vind ik twee gasten uit Alaska terug die ik eerder in Quito en Cusco heb ontmoet. Ze zijn op KLR's dus een van hen heeft weer problemen. In Quito was het de ander. Verder zit het hostel vol met Argentijnen. Wat voor het uitzicht zeker geen probleem is. Na een super diner ga ik met de alaskanen en een Canadese en een keyaanse nog een biertje drinken. In het restaurant werken alleen kinderen in de bediening. Bij navraag blijkt onze serveerster 11 en gaat niet naar school omdat ze tot 12 uur werkt. Geen wonder dat dit land straat arm is. Als ik het licht in mijn dorm room aan doe wordt ik door 3 boze meiden aangekeken. De volgende morgen zijn ze wat meer aanspreekbaar en blijken uit Frankrijk te komen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten