donderdag 2 januari 2014

Copacabana naar La Paz (155 km)

Na weer een heerlijk ontbijt is het toch tijd om op te stappen. Ik haal de motor uit de feestzaal, waar ik hem enkele dagen ervoor heb mogen parkeren. En laad de boel weer op. Even buiten het dorp is er een controle post. Hier staat een groep motoren uit Argentinie. Van hen hoor ik dat je hier 10 Bolivianos (iets meer dan een euro) moet betalen om het land door te mogen. Waarom ze dat niet aan de grens doen is mij onduidelijk. Maar ik betaal de 10 Bolivianos en krijg een sticker op mijn tijdelijke import visum en nog wat stempels om het officieel te maken. Verderop rij ik langs het Titikaka meer wat een prachtig uitzocht geeft. Na ongeveer 30 km moet ik een pontje nemen. Ik sta met twee auto's op een gammel vlot dat ons naar de overkant brengt. Tijdens de overtocht heb ik met mijn gebrekkige Spaans een leuk gesprek met de bestuurder en zijn twee dochters van de auto die voor mij staat. En opeens zie ik dat we het vlot achterwaarts moeten verlaten. De bestuurder is zo goed om mij een duwtje te geven want een achteruit zit er nog steeds niet op. Ik kom al vroeg aan bij het hostel in La Paz. En rij de motor naar binnen. Ik moet nog even wachten totdat mijn bed vrij is en ga dus even de stad in om te pinnen. Wat bij de vijfde bank eindelijk lukt. De middag besteed ik om de spullen bij elkaar te zoeken die ik morgen op mijn trip mee wil nemen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten